The importance of Virtual Reality in 'Ready Player One' by Ernest Cline and its Movie Adaptation

13,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783346578426
Seminar paper from the year 2021 in the subject American Studies - Literature, grade: 1,7, University of Bonn (Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie), course: Anglophone Media and Popular Cultures, language: English, abstract: This paper aims at pointing out the difference of the importance of the OASIS in Ernest Cline's 'Ready Player One' and its movie adaptation. In both versions of the story the OASIS plays a prominent role. Nevertheless, the novel offers a more profound representation of the virtual world which results in a different portrayal of the novel's characters and their relationship with others and the world as a whole. In how far does the representation of the virtual world and its technological attributes differ? Where does the movie make cuts and what focus does each version choose?
Autor: Nicole Piontek
EAN: 9783346578426
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 25.01.2022
Kategorie:
Schlagworte: Ernest Cline virtual reality

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr