The global green consumer - A cross border market

15,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783638016063
Seminar paper from the year 2007 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 74,0, Northumbria University, course: International Marketing Management, language: English, abstract: This assignment is about the global green consumer and green marketing around the globe. Beside the theoretical information the example of The Body Shop shows the main issues of green marketing in practice. Table of contents: 1CROSS BORDER MARKET SEGMENTATION3 2THE GLOBAL GREEN CONSUMER3 2.1Definition3 2.1.1The Body Shop6 2.1.2The product policy of The Body Shop6 2.2Reasons for the emergence of global green consumers7 2.3Problems in researching8 2.4Green marketing10 2.5Opportunities for the international marketer - now and in the future12 2.6Limitations of marketing such an international cross cultural segment13 3CONCLUSION14 REFERENCE LIST15 APPENDICES18
Autor: Franziska Guhr
EAN: 9783638016063
eBook Format: ePUB/PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 04.03.2008
Untertitel: A cross border market
Kategorie:
Schlagworte: English International International Marketing Management Marketing The Body Shop green marketing

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr