The Marketing Strategy of Oatly

13,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783346631510
Studienarbeit aus dem Jahr 2021 im Fachbereich Medien / Kommunikation - Public Relations, Werbung, Marketing, Social Media, , Sprache: Deutsch, Abstract: This paper examines the marketing strategy of Oatly. Founded in the 1990s by a Swedish research team, Oatly is today one of the world's most popular brands of oat-based dairy alternatives. With the relaunch in 2014, the brand has taken up the cause of consumers' and the planet's well-being, heralding the transformation from a food production company to a purposedriven lifestyle brand. From the original oat drink, the company has diversified into several categories and in more than 30 countries. Oatly's moral philosophy that revolves around the core values of sustainability, responsibility, and transparency resonates well with its main targets, i.e. consumers that seek dairy-free alternatives for health or ethical reasons. At the same time, refusing to be a niche brand, Oatly emphasizes its products' taste and usability to make them appeal to the broad masses that are necessary to bring about the desired macrosocial shift. In fact, the brand's purpose is not only to optimize its own resource efficiency but to drive a fundamental change in the global food system and society that goes beyond the own business. To this end, Oatly positions itself as an activist that aims to mobilize a debate around the cause of the planet's health. These objectives are founded on the shared commitment of employees and suppliers which complete the four main strategic goals set by Oatly.
Autor: Eva Lang
EAN: 9783346631510
eBook Format: PDF
Sprache: Deutsch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 20.04.2022
Kategorie:
Schlagworte: marketing oatly strategy

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr