The Growth of E-Commerce in Saudi Arabia and Its Influence on Saudi Women
16,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783668114937
Research Paper (undergraduate) from the year 2015 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, , language: English, abstract: This paper discusses the influence of e-commerce on Saudi females and investigates the factors affecting the adoption of e-commerce in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA). Recently, e-commerce started to get more attention in KSA, particularly among Saudi females. Cultural conditions along with the major role played by the social media have influenced Saudi females to enter the market. Although Saudi Arabia is considered one of the biggest personal computers markets in the Arab world, e-commerce is growing slowly. The main reason behind the slow adoption pattern is believed to be related to the complexity of providing a proper infrastructure and establishing trust between businesses and the customers. In addition to users readiness, privacy issues, cultural issues, payment issues, and the standard rules that states and guarantees the rights of both parties involved in the online trade.
Autor: | Manahil AlQulaity, Wejdan Bajaber |
---|---|
EAN: | 9783668114937 |
eBook Format: | PDF/ePUB |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 22.12.2015 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | arabia e-commerce growth influence saudi women |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr