Strategies for Brandy Melville to Address the Brand Value Issues of Exclusiveness, Gender and Race Discrimination
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783346597892
Seminar paper from the year 2021 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, grade: 7,6, University of Amsterdam, language: English, abstract: The paper deals with the well-known clothing company Brandy Melville (BM) and its future. On the one hand, the label is relatively trendy in younger age groups, and the concept of 'one-size-fits-all' is unique compared to competitors in the segment. On the other hand, several news reports and equality advocates opened an ongoing controversy regarding its exclusive brand culture and stereotypical representations of women. Nowadays, information spreads extensively fast. So this is a sincere legitimacy crisis for BM. Since the research is here to support the client BM from the trouble they met in their growth trajectory, the paper has developed both strategies and actions with the help of a literature analysis.
Autor: | Julien Brühl |
---|---|
EAN: | 9783346597892 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 28.02.2022 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | address brand brandy discrimination exclusiveness gender issues melville race strategies value |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr