Relevance of 'O' class curriculum in Ethiopia and its Implication for Early Childhood Care and Education Teacher Training
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783346176172
Seminar paper from the year 2020 in the subject Didactics - Common Didactics, Educational Objectives, Methods, , language: English, abstract: This study was aimed at investigation of the relevance of O class curriculum in Ethiopia. Its implications for early childhood care and education teacher education was stressed. Descriptive survey approach was employed as a quantitative research design. Moreover, four regional states randomly selected were involved in the study. Document review was the main data gathering tool in the study. Findings from the study reveal Ethiopian O class curriculum is not relevant for young children attending the program. In light of internationally recognized child pedagogy, Ethiopian O class teaches children of age 6 all solid subjects like any grade level. Therefore, the researcher recommends Ethiopian education policy developers need to involve professionals in the area.
Autor: | Dereje Dakamo |
---|---|
EAN: | 9783346176172 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 04.06.2020 |
Untertitel: | A Critical Review |
Kategorie: | |
Schlagworte: | care childhood critical early education ethiopia implication relevance review teacher training |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr