Marketing Lessons from the Grateful Dead,
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
The Grateful Dead broke almost every rule in the music industry book. They encouraged their fans to record shows and trade tapes; they built a mailing list and sold concert tickets directly to fans; and they built their business model on live concerts, not album sales. By cultivating a dedicated, active community, collaborating with their audience to co-create the Deadhead lifestyle, and giving away 'freemium' content, the Dead pioneered many social media and inbound marketing concepts successfully used by businesses across all industries today.
Written by marketing gurus and lifelong Deadheads David Meerman Scott and Brian Halligan, Marketing Lessons from the Grateful Dead gives you key innovations from the Dead's approach you can apply to your business. Find out how to make your fans equal partners in your journey, 'lose control' to win, create passionate loyalty, and experience the kind of marketing gains that will not fade away!
Autor: | David Meerman Scott, Brian Halligan |
---|---|
EAN: | 9780470940938 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 30.07.2010 |
Untertitel: | What Every Business Can Learn from the Most Iconic Band in History |
Kategorie: | |
Schlagworte: | free content model freemium content give away content marketing grateful dead business grateful dead marketing inbound marketing inbound marketing case study marketing fan c marketing the dead music industry marketing social marketing music |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr