Legitimizing Corporate Harm

53,49 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783319678795
This book utilizes critical discourse analysis to illuminate the ways in which one of the largest agribusinesses in operation, Tyson Foods, disguises their actions whilst simultaneously presenting the image of a benign, good corporate citizen. Schally unveils how the discourses employed by Tyson gain legitimacy by drawing on and aligning with larger cultural discourses that are often taken for granted and not adequately scrutinised. This original research, situated at the intersection of green and cultural criminologies, contributes to these current perspectives as well as to the burgeoning social harm approach within criminology. 

A bold and engaging study, this book will be indispensable for students and scholars of green criminology, corporate crime, animals and society, and environmental sociology, as well as environmental and animal rights activists.


Jennifer L. Schally is on the faculty of the School of Public Affairs at Penn State Harrisburg, USA. 

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr