International Brand Expansion of Aldi

16,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783346130785
Essay from the year 2019 in the subject Business economics - Miscellaneous, grade: 1.0, University of Lincoln, language: English, abstract: This report is concerned with the Germany-based discount supermarket chain Aldi. As the retailer is seeking to further internationalise their business, the Finnish market is analysed as a potential market for Aldi to enter. The method of the analysis includes a PESTEL analysis, industry structure analysis on the basis of Porters Five Forces as well as a SWOT analysis. The conducted research reveals that on one hand, a high level of rivalry, low recognition of discounters as well as many sparsely populated regions represent particularly considerable barriers. On the other hand, there is a great potential for the discount concept of Aldi, due to increasing prices and high price-sensitivity of the Finish consumers. The report evaluates this range of factors and concludes that Aldi could implement their concept successfully in the Finish grocery sector by adapting their business to the Finish culture.
EAN: 9783346130785
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 16.03.2020
Kategorie:
Schlagworte: International Brand Expansion International Marketing PESTEL Porters Five Forces SWOT-Analysis

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr