Improving Management Decision Making

7,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783956363405
The aim of this essay is to evaluate the extent to which insights from behavioural economics might improve strategic decision-making in organisations. In order to see how this works in practice, this essay will consider one of the largest airline companies in Germany. Within the airline company, the most important question is this: What is the best way to make decisions in a large company like this? In the current economic environment, competition is tougher than in previous years. As a result, a wrong decision can lead to greater losses than before. Some airline companies might lose their market leadership position through a wrong decision or by being unprepared for a specific situation. Because of this, strategic planning becomes a key factor in a company's decision-making process. Avoiding mistakes and wrong decisions by improving the decision-making process within the company should be the aim of any firm that tries to defend or increase its market share.
Autor: Jochen Kasper
EAN: 9783956363405
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 09.09.2014
Untertitel: Critically evaluate the extent to which insights from behavioural economics may improve strategic decision-making in organisations
Kategorie:
Schlagworte: Airline Company Development Improve Management

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr