How to Write eBooks and Printed Books: Traditional and Self-Published

6,50 €*

Auf Wunsch am nächsten Werktag in der Buchhandlung abholbereit Dieser Artikel ist momentan nicht vor Ort verfügbar, kann aber bestellt werden.
Wählen Sie einfach als Versandart "Abholung" aus. Im Falle einer Bestellung bis 16:00 ist der Artikel ab dem nächsten Werktag für Sie abholbereit.
Bei Versand Lieferzeit 3-5 Tage Dieser Artikel ist für eine Bestellung per Versand verfügbar, die Lieferzeit beträgt 3-5 Tage .

ISBN/EAN: 9781941336212
This how to book encompasses from general to very specific information on creating both an eBook and printed book from scratch. You are shown methods used to write, edit, publish and market your book which can be as short as a 20 page booklet to a 700 page novel. The book introduces how you should write your author's biographical page or section. It goes over some of the pitfalls of writing, editing, and publishing both self-published and traditional published books. The true and fictional stories in the book give you examples of the concepts and practices of writing a book which you can easily market without breaking the bank. As a beginning or experienced author, this book can clarify many questions about what else to do to improve your writing skills or at the very least give you a guide on how to write, edit, publish and market your future or past work. This book provides helpful websites and recommendations for computer software/techniques to include what to look for when trying to find an agent or publishing company. Shakespeare is not a prerequisite for writing and it's never too late to write, which is why this book starts off with "How To" as the basis for practical application for anyone wanting to write a story or stories. The book does go into mechanics of writing, but is not dry and as an author you will appreciate reading the parts that are important for improving your storytelling most of all. It is easy to find information for what you need or are interested in, but most importantly, it gives you a starting point, ideas, options and goals for your future as a writer. Lastly, this book does go over book cover art and how to best get your front cover to be as professional as possible without having any drawing experience. This book is available in ebook, paperback and hardcover formats.
Autor: Mera, Jaime
EAN: 9781941336212
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 60
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Veröffentlichungsdatum: 21.12.2016
Schlagworte: REFERENCE / Personal & Practical Guides Reference

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr