How Amazon applies the technology of neuromarketing in their daily business

15,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783346662798
Seminar paper from the year 2021 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 1,2, , course: Neuromarketing, language: English, abstract: The following article deals with the application of neuromarketing concerning real examples from Amazon. For this purpose, the company, as well as the theory and origin of neuromarketing, were briefly introduced at the beginning. Afterward, real examples were presented of how Amazon uses neuromarketing to continuously increase customer satisfaction and, at the same time, sales. The main conclusion of the report is that the use of neuroscience technologies in companies has enormous potential. The example of Amazon shows how much people are guided by emotions, feelings of security, and the masses. Neuromarketing is based precisely on these insights. Nevertheless, both sides benefit from this approach. The customer experiences a better shopping journey and receives greater benefits, while the company can generate higher sales at the same time.
Autor: Jakob Scheidel
EAN: 9783346662798
eBook Format: PDF
Sprache: English
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 15.06.2022
Kategorie:
Schlagworte: Amazon Neuromarketing

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr