Flavor

275,00 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9780323914932
Flavor: From Food to Behaviors, Wellbeing and Health, Second Edition presents the different mechanisms of flavor perception. Broken into four parts, the first begins with coverage of flavor release in humans. Part two addresses flavor perception, from molecules to receptors and brain integration. Part three analyzes flavor perception, preferences and food intake. Finally, part four considers flavor perception and physiological status. Academics working in the areas of sensory science, food quality, nutrition and human sciences, as well as research and development professionals and nutritionists, will benefit from this important revised reference. - Addresses the link between flavor perception and human behaviors, specifically human physiology in relation to perception - Presents opportunities for the reformulation of healthy foods while maintaining the acceptability by consumers - Explains how flavor compounds may modulate food intake and behavior - Assesses the influence of age, physiological disorders, or social environments on the impact of food flavor

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr