Feminization in Public Relations
5,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783656409786
Essay from the year 2010 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, grade: 1,0, University of Westminster, language: English, abstract: Back in the 1960s, women formed only 10 per cent of the American PR field. Only 20 years later, in the mid-80s, this percentage had increased to 50 per cent. This phenomenon, called the 'Gender Switch', initialized the quantitative feminization of public relations (Dozier, 1988, p.8). In 1986 Mathews wrote: 'A women`s place is no longer in the home. It seems to be in the communication department.' (Matthews, 1986, p.28). At the end of the 1990s, according to the US Department of Labor, two thirds of PR specialists were women (Grunig, Toth & Hon, 2001, p.5).
Autor: | Marlena Bräu |
---|---|
EAN: | 9783656409786 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 15.04.2013 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | feminisierung feminization gender gender switch glass ceiling grunig pr public relations trends velvet ghetto |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr