Examining the performance effects of corporate entrepreneurship
18,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783389031094
Bachelor Thesis from the year 2024 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 1,0, University of Paderborn (Fakultät Wirtschaftswissenschaften), language: English, abstract: The purpose of this bachelor thesis was to investigate the relationship between corporate entrepreneurship (CE) (i.e., innovation, strategic renewal, and corporate venturing) and firm performance (i.e., financial, non-financial, subjective, and objective). For this purpose, a meta-analysis is performed, analyzing prior literature findings regarding the CE-performance relationship of 76 independent samples. The results indicate that innovation, strategic renewal, and corporate venturing each have a significant positive impact on firm performance. Results also suggest that the CE-performance relationship is stronger, when performance is assessed subjectively, as opposed to objectively. In addition to this, a moderator analysis is conducted, to evaluate whether the relationships vary between the firms' country of origin. Results show that innovation, strategic renewal, and corporate venturing have a stronger effect on performance in Asian countries, than in European or American countries. Those findings are discussed and embedded in current literature. Lastly, practical implications and limitations are discussed. Diese Bachelorarbeit untersucht die Beziehung zwischen Corporate Entrepreneurship (Innovation, Strategic Renewal, Corporate Venturing) und Unternehmensleistung (finanziell, nicht-finanziell, subjektiv, objektiv) mittels einer Meta-Analyse von 76 Studien. Zudem wird analysiert, ob diese Beziehungen je nach Herkunftsland des Unternehmens variieren. Die Ergebnisse dieser Untersuchung werden im Kontext der aktuellen Literatur diskutiert und praktische Implikationen sowie Einschränkungen aufgezeigt.
Autor: | Anonymous |
---|---|
EAN: | 9783389031094 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 05.06.2024 |
Untertitel: | An investigation of moderating influences |
Kategorie: | |
Schlagworte: | (subjective and objective) Performance Corporate Entrepreneurship Corporate Venturing Innovation Intrapreneurship Meta-analysis Strategic Renewal |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr