Educating New England
46,00 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783825377878
'Educating New England' reconsiders Transcendentalism as a practical experiment in education. Located at the intersection of intellectual history and literary studies, this study shows that the Transcendentalist educational ventures represent a radical alternative to the early nineteenth-century educational practices in New England. Contributing to the ongoing reassessment of Transcendentalism as an educational movement, this is the first comprehensive study of the Transcendentalists' educational practices. It relates the educational ventures of Margaret Fuller, but also of more marginalized Transcendentalists such as Elizabeth Palmer Peabody, George Ripley, and Amos Bronson Alcott to the educational landscape of early nineteenth-century New England. Drawing on the richness of archival material that has never been systematically studied, this study shows that the Transcendentalists took an active part in forming and shaping the future of American education.
Autor: | Franziska Schmid |
---|---|
EAN: | 9783825377878 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 24.04.2018 |
Untertitel: | The Pedagogical Experiments of the American Transcendentalists |
Kategorie: | |
Schlagworte: | 19. Jahrhundert Alcott Amos Bronson Bildungsreform Bo Brook Farm and Fruitlands Elizabeth Palmer Erziehungsreform Fuller Gemeinschaftsleben George Margaret Neu-England Peabody Ripley Transzendentalismus U.S.A. amerikanische Literatur |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr