E-Marketing Strategy for Reg Vardy
16,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783638372947
Seminar paper from the year 2005 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: A, University of Teesside (Teesside Business School), course: E-Marketing, language: English, abstract: With a total of 81 dealerships and a turnover of 1.3 billion pounds, Reg Vardy is one of the leading motor retail groups in the UK. In order to acquire new customers and maximise customer retention with the help of digital technologies, the company needs to develop an e-marketing strategy.
This paper provides a situation analysis of the present e-marketing situation of Reg Vardy, including the competitive environment based on the strengths, weaknesses, threats and opportunities. Furthermore, the aims and objectives of Reg Vardy's e-marketing strategy are formulated. Under the e-strategy section, potential digital technologies and the buying process are outlined to develop a 'five-phase e-operation strategy'. This allows for targeting new and existing customers in all stages of the buying process. Specific e-tactics for customer acquisition and retention are suggested for Reg Vardy. Finally, the paper gives advice on E-CRM issues.
Autor: | Volker Schmid |
---|---|
EAN: | 9783638372947 |
eBook Format: | ePUB/PDF |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 01.05.2005 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | E-Marketing Strategy Vardy |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr