Digital Connectivity and Music Culture
58,84 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
This book explores how the rise of widely available digital technology impacts the way music is produced, distributed, promoted, and consumed, with a specific focus on the changing relationship between artists and audiences. Through in-depth interviewing, focus group interviewing, and discourse analysis, this study demonstrates how digital technology has created a closer, more collaborative, fluid, and multidimensional relationship between artist and audience. Artists and audiences are simultaneously engaged with music through technology-and technology through music-while negotiating personal and social aspects of their musical lives. In light of consistent, active engagement, rising co-production, and collaborative community experience, this book argues we might do better to think of the audience as accomplices to the artist.
Mary Beth Ray is Assistant Professor of Communication & Media Studies at Plymouth State University in Plymouth, NH, USA.
Autor: | Mary Beth Ray |
---|---|
EAN: | 9783319682914 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 02.10.2017 |
Untertitel: | Artists and Accomplices |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Artist-Audience Relationship Digital Community Digital Connectivity Music Culture Music Technology Social Media audience co-production creative industries digital labor musicians technology & society |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr