Definitions and Models of Intercultural Communication

16,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783638166737
Seminar paper from the year 2002 in the subject Business economics - Miscellaneous, grade: 1,7 (A-), Nürtingen University (Business), course: Oberseminar, language: English, abstract: The need for understanding diversity in cultures is not only essential when negotiating with business partners of other cultures or when going on holidays. Moreover, everybody - be it immigrants like Anika Rahman, expatriates or even people living in their country of birth - has to deal with different cultures everyday. We meet people from diverse cultural backgrounds at school, when we are shopping, at work, when we go out at night, and so forth. The study of intercultural communication gives us the tools to manage the cultural differences and to become more sensitive in intercultural encounters.
Autor: Martina Mottl
EAN: 9783638166737
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 24.01.2003
Kategorie:
Schlagworte: Identity Negotiation Impact of Threats Intercultural Communication Social Identity

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr