Creativity and Rationale
96,29 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
Creativity and rationale comprise an essential tension in design. They are two sides of the coin; contrary, complementary, but perhaps also interdependent. Designs always serve purposes. They always have an internal logic. They can be queried, explained, and evaluated. These characteristics are what design rationale is about. But at the same time designs always provoke experiences and insights. They open up possibilities, raise questions, and engage human sense making. Design is always about creativity.
Creativity and Rationale: Enhancing Human Experience by Design comprises 19 complementary chapters by leading experts in the areas of human-computer interaction design, sociotechnical systems design, requirements engineering, information systems, and artificial intelligence. Researchers, research students and practitioners in human-computer interaction and software design will find this state of the art volume invaluable.
Autor: | John M. Carroll |
---|---|
EAN: | 9781447141112 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 26.07.2012 |
Untertitel: | Enhancing Human Experience by Design |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Collaborative Design Rationale Creativity Design Rationale Design Reasoning PRInCiPleS Design Framework Software Design |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr