Airline Economics
58,84 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
This book presents an original empirical investigation of the market structure of airline city pair markets, shedding new light on the workings of competitive processes between firms. Examining a cross-section of US airline city pairs, Tabacco proposes for the first time that the industry can be understood as a natural oligopoly, each airline market being dominated by one to three airline carriers regardless of market size. The author questions the extent to which airlines deliberately prevent head-to-head competition within city pair markets, and draws intriguing conclusions about competitive forces from the observed market structure. Uncovering some of the main corporate strategies of the airline industry, the book is of immediate relevance to industry managers and practitioners, as well as academic economists.
Autor: | Giovanni Alberto Tabacco |
---|---|
EAN: | 9783319467290 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 15.11.2016 |
Untertitel: | An Empirical Analysis of Market Structure and Competition in the US Airline Industry |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Airline industry Competition Corporate strategy Industrial economics Managerial economics Market share aymmetrics Market structure Territory allocation Transport Economics |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr