A business model analysis of Robert Bosch
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783656310006
Seminar paper from the year 2012 in the subject Business economics - Operations Research, grade: 1,0, University of Applied Sciences Hanover, course: Strategic International Management, language: English, abstract: 'Invented for life'- that is the slogan of Robert Bosch (RB). By following this guiding principle the last 125 years, RB has become a leading multinational supplier of technology and services. The main objective of the present paper is to analyze the business model of RB and the aspects relevant for its success by focusing on three business model components. The first component, which is analyzed in chapter 2, is the strategic component. It includes the strategy, the core competencies, and the networks of RB. The second component, presented in chapter 3, is the market component, which is focused on the product supply, the customers, and the revenue streams. The third component, shown in chapter 4, is the value-added component. Within this component, the key activities and key resources of RB will be examined further.
Autor: | Laura Parlabene |
---|---|
EAN: | 9783656310006 |
eBook Format: | PDF/ePUB |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 14.11.2012 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Bosch Bosch-Produkte Bosch-Strategie Geschäftsmodell Products Robert Bosch Strategy business model |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr