A Brain for Business ¿ A Brain for Life

48,14 €*

Auf Wunsch am nächsten Werktag in der Buchhandlung abholbereit Dieser Artikel ist momentan nicht vor Ort verfügbar, kann aber bestellt werden.
Wählen Sie einfach als Versandart "Abholung" aus. Im Falle einer Bestellung bis 16:00 ist der Artikel ab dem nächsten Werktag für Sie abholbereit.
Bei Versand Lieferzeit 3-5 Tage Dieser Artikel ist für eine Bestellung per Versand verfügbar, die Lieferzeit beträgt 3-5 Tage .

ISBN/EAN: 9783319840949
Behaviour change is hard, but O¿Mara shows that by adopting strategies that are well-founded in the science of brain and behaviour individuals and organisations can adapt to the demands of the modern world. The brain matters in business. The problem is that our brains have many biases, heuristics and predilections that can distort behaviour and decision making. The good news is that we know more about how these work than ever before. O¿Maräs starting point is that, as our behaviour arises from the structure and function of our brains, careful examination of a series of brain¿based (¿neurocognitive¿) analyses of common aspects of human behaviour relevant to business and management practice reveals lessons that can be used at work. He begins by looking at neuroplasticity and how it is enables a shift from a restrictive ¿fixed mindset¿ to an enabling ¿growth mindset¿. He shows how this changing mindset approach ¿ where the focus is on task and improvements based on effort ¿ is scalable within organisations. Next, as the brain is a living organ like the heart and lungs, O¿Mara shows how to keep it physically in the best possible shape before examining how we exercise control over our behaviour, build resilience and create positive brain states. He also considers the implications for business of our brains wiring for status and illustrates how research shows that it is possible to de-bias assumptions about gender and race ¿ and the impact that this has on performance.
Autor: O'Mara, Shane
EAN: 9783319840949
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 176
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Veröffentlichungsdatum: 23.08.2018
Untertitel: How insights from behavioural and brain science can change business and business practice for the better

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255

Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr