Allusions in the Press
210,00 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
This corpus-based study of allusions in the British press shows the range of targets journalists allude to - from Shakespeare to TV soaps, from Jane Austen to Hillary Clinton, from hymns to nursery rhymes, proverbs and riddles. It analyzes the linguistic forms allusions take and demonstrates how allusions function meaningfully in discourse. It explores the nature of the background cultural and intertextual knowledge allusions demand of readers and sets out the processing stages involved in understanding an allusion. Allusion is integrated into existing theories of indirect language and linked to idioms, word-play and metaphor.
Paul Lennon teaches at the University of Bielefeld, Germany.
Autor: | Paul Lennon |
---|---|
EAN: | 9783110197334 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 22.08.2008 |
Untertitel: | An Applied Linguistic Study |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Anspielung Englisch Presse Zeitungssprache |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Bergische Buchhandlung R. Schmitz
Wetterauer Str. 6
42897 Remscheid-Lennep
Telefon: 02191/668255
Mo – Fr10:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:00 Uhr